New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu

New York

Door: Roel

03 Maart 2016 | Verenigde Staten, New York

Donderdag 3 Maart

De grote dag.. We vertrekken naar Amerika voor 3 lange maanden. Waar ons avontuur zal beginnen in het wel bekende drukke grote New York! S'avonds aangekomen in ons eerste hostel. Een nieuw avontuur zou voor ons hier moeten beginnen. De volgende morgen merkte we gelijk dat onze biologische klok nog even moest wennen aangezien we om 06:00u al klaar wakker waren. Dat kwam goed uit want zo kon je de dag goed vullen.

Dag 1 (vertrek)
We kwamen s'middags amerikaanse tijd aan. We landen op Newark airport. Vanaf daar hebben we de trein/metro genomen om naar Manhattan te komen. Nadat we daar gingen overstappen om richting Brooklyn te gaan namen we een kleine stop. We zagen op de metrokaart dat we midden in Nyc zouden zitten. We liepen de trappen op om de metro te verlaten en kwamen gelijk in het beeld aan van elke serie en film. Je werd verrast met enorme gebouwen, brede wegen, grote auto's en de lange straten. Nadat we wat rond gingen lopen besloten we ons hostel op te zoeken.

Dag 2 (de eerste echte dag)
We hadden een lijstje wat we graag wilde zien. We zitten er kort dus wilde zo veel mogelijk highlights zien in een korte tijd. We begonnen met het bezoeken van het 9/11 museum. Wat heel indrukwekkend was! We pakte vanaf hier de metro naar het bekende stadspark Central Park. We liepen een lange tijd door het park weer richting de drukte van mensen en hoge gebouwen. We kwamen vanzelf aan bij de enorm lange bekende straat vol mooie winkels '5 avenue'. Na al flink veel gelopen te hebben en de zon laag begon te staan besloten we het Empirestatebuilding op te gaan met 86 etages hoog. Dit gebouw is zo groot dat het ze eigen postcode heeft midden in een winkelstraat. Ooit het hoogste gebouw van de wereld geweest. We konden veel mooie foto's maken. En voor je het wist werd het donker waardoor het een enorm gaaf uitzicht gaf over de stad. Daarna zijn we snel gaan eten en terug gegaan naar ons hostel.

Dag 3 (de laatste dag)
Fietsen!!
Je bent geen echte Nederlandse kaaskop als je niet gefietst hebt. Dus we besloten een fiets te huren. Vanaf onze wijk Brooklyn huurde we een fiets en fietste tot aan de Brooklyn bridge. Hebben daar wat rond gehangen en in de zon gezeten en hadden uitzicht op de skyline van New York City. Links zag je het vrijheidsbeeld, voor je geweldige gebouwen en rechts de grote brug. Even genieten. We fietste de brug over en gingen door alle drukke straten heen. Ik kon alleen maar lachen. Tussen alle grote hoge gebouwen en 3 baans wegen lekker fietsen. We fietste eerst tot aan het vrijheidsbeeld en hebben uiteraard daar weer even lekker gezeten in de zon. We zijn toen langs alle pieren gefietst waar je de locals vond. Je zag mensen skaten, tennissen en nog veel meer. Door een zijstraat in te fietsen kwamen we uit bij de high line park. Ooit een project geweest om een bovengrondse subway te maken. Dit is failled gegaan wat nu om getoverd is tot een park. Door al het zitten wat we gedaan hebben vloog de dag om en zijn toen lopend naar Broadway gegaan. Het werd toen lekker donker waardoor we Times Square prachtig verlicht konden zien.

Kortom... New York was geweldig!
We zitten nu in San Francisco waar ik later nog over zal schrijven.

• 10 Maart 2016 - 20:01

Lyda Nieboer:

Wat hebben jullie veel gedaan in NY! Geweldig lijkt me te fietsen op die 3 baansweg:-) Ik kijk uit naar het volgende verslag vol met belevenissen!

• 10 Maart 2016 - 20:10

Roderik:

Klinkt leuk. Ik ben niet jaloers. Ahum

• 10 Maart 2016 - 20:18

Jan Antony:

Wat een geweldige start van jullie reis en leuk geschreven. Wat een prachtige foto vanaf ESB met zonsondergang. Ben erg benieuwd naar de overige foto's en kijk uit naar update van het verslag. Veel plezier en geniet.

• 10 Maart 2016 - 20:35

Mieke:

Leuk verslag Roel. Gisteren heb ik je al gesproken , maar dit geeft een goed totaal plaatje . Erg leuk!

• 10 Maart 2016 - 23:15

Vera :

Nice hoor! Klinkt goed allemaal, ook boffen met het weer volgens mij! Veel plezier nog, maak er wat moois van daar:)