West kust - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu West kust - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu

West kust

Door: Roel

14 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

West kust San Francisco

Aangekomen in San Francisco. Het relaxen kan beginnen. Helaas hebben we alleen de eerste dag wat zon kunnen meemaken. We gingen naar de bekende pieren toe waar veel krabben gevangen worden. De 'fisherman's wharf' om wel te verstaan.. Elke pier had zijn eigen ding. Zo had je een pier vol opgemaakt voor de toeristen maar ook een vis afslag waar verse krabben gehaald konden worden. Uiteraard een heerlijke krab maaltijd gehaald. Na een poosje lopen kwam ik helemaal in de relaxte vibe. De echte california vibe. Ik zag een wollen cowboy hoed en dacht dit is iets voor mij. Mijn reis kon beginnen. Vol trots liepen we door de straten van San Francisco. Aangekomen bij de Alcatraz pier hebben we daar kaarten besteld voor de volgende dag. We pakte na het reserveren een bus naar de beach van San Francisco. Een heerlijk stuk lopen richting de golden gate brug. Wat een unit was dat..

Alcatraz
De volgende morgen pakte we gelijk de bus naar het bekende ford van San Francisco. Ooit een plek om de indianen tegen te houden die de stad opeiste (wat later ook is gelukt). Na loop van tijd is het een gevangenis geworden met veel verhalen. Enorm leuk om geweest te zijn vooral na het 10x zien van de film. We hebben de hele dag vermaakt op het eiland. We gingen weer terug naar de binnen stad en kwamen bij een originele hamburgertent Nels. Onbeperkt frisdrank en een classic burger. Alsof je in de tijd leefde van Elvis. Elke eettafel had een eigen juxebox waar je plaatjes op kon laten draaien. Wat een paradijs haha.

San Francisco was voor mij een leuke plek om geweest te zijn. Maar op deze plek begin ik Nederland meer te waarderen. Veel daklozen veel drugsgebruik en politie en staat die er niks mee doet of naar om kijkt. In de straten lagen ze te slapen. Je zag tentjes en veel meer ellende. De stad is leuk maar kan nog veel verbeterd worden. Gelukkig kon je dan tot rust komen en naar het geweldig mooie golden gate park om lekker te wandelen. Het strak rechte stadspark wat ooit een duinheuvel was stond vol mooie planten en grote bomen. Je hebt er plekken waar dieren zitten als buffels. Nadat het redelijk donker was gingen we naar het brede strand en hadden we een mooie zonsondergang. Het strand ligt naast het park vandaar dat het ooit een duinheuvel is geweest.

De laatste dag
De regen en kou werden we zo zat dat we verder wilden en op zoek wilden gaan naar een auto. De laatste dag hebben we de bochtigste straat in een korte afstand van de wereld bekeken. De straten in dit deel van de wijk zijn zo stijl dat ze er bochten in hebben gemaakt. Ze noemen deze straat Lombard st.

De auto
In San Francisco was geen een occasion dealer. Op google vonden we ze alleen richten San Jose. We zijn backpackers dus je leven bestaat hier uit risisco's nemen. Wij bellen naar een dealer en spraken af s'middags bij zijn bedrijf te zijn. Wij de volgende morgen de trein nemen naar San Jose. Alles hing van deze stad af. De weg er naar toe kwamen we al dealers tegen. Alle oude verrotte auto's kosten enorm veel hier. Gelukkig had onze dealer een loods vol. En konden we een Japanse auto krijgen voor 2500$ alles werd geregeld voor ons. Hij belde de verzekering dat we eraan kwamen en werden met open armen ontvangen. Alles was geregeld.. We hebben een auto! Gelijk een stuk rijden dan maar. Rond 23:00u kwamen we bij een Motel in Santa Cruz aan en keken op de wifi waar we de volgende dag heen konden gaan. We zijn toen naar allemaal badplaatsjes geweest. Maar zijn begonnen met Santa Cruz zelf. Lekker door de regen over de pier gelopen waar we opeens allemaal zeehonden zagen zwemmen. Nadat we uitgekeken waren gingen we door de wijken rijden we de locals wonen. Het echte Amerika proeven. Toen moesten we er aan geloven. Route 1 kwam eraan. De enorm lange weg langs de kust tot San Diego. Bekend als 'De big sur' Wat een geweldige route is dit. Stiekem heb ik even gezocht naar een Ford Mustang uit de jaren 60 met uitzondering op die fastback gt350 uit 1967. Helaas past het niet in het budget dus reden we maar verder met onze japanner met airco, leren bekleding en bekerhouders. We zijn gestrand in een klein plaatsje op de big sur genaamd San Simeon in een mooi Motel met jacuzzi en zwembad. En dat voor 30$ heerlijk. Morgen verwachten ze zon dus kan de (zomer)vakantie beginnen.
Voordat we aan de trip big sur zijn begonnen hebben we vier badplaatsjes bekeken. Dus zo hebben we de hele dag gevuld. Morgen rijden we langzaam richting Santa Maria en Santa Barbara waar ze zon verwachten en waar we een tijdje willen verblijven.

• 14 Maart 2016 - 09:11

Mieke :

Geweldig leuk verslag weer Roel. Lekker genieten en relaxen om alles in je op te nemen. X

• 14 Maart 2016 - 10:35

Lyda:

Hoi, lekker jou verslag gelezen. Fijn dat de auto gelukt is, mooie prijs toch!. Het mooie zonnige weer is volgens mij in aantocht/of is er al:-) Geniet van alles en tot het volgende verslag. Liefs van mij.