San Diego en Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu San Diego en Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu

Door: Roel van Hoff

09 April 2016 | Verenigde Staten, Phoenix

Tussentijds bericht

Een van de leuke dagen in San Diego was Seaworld. Het een groot waterpark met een aantal attracties en vooral dieren die in de zee leven. Het staat vooral bekend om de shows die de geven met dolfijnen de de bekende orka's. Uiteraard hebben we ook een show bekeken.

De volgende dag besloten we door te reizen en een rit van 5u te maken naar de hoofdstad van Arizona; Phoenix. Het een hele gave (warme) route. Je rijd dwars door een woestijn dus af en toe moesten we ook even aan de kant om de motor wat rust te geven. Uiteindelijk hebben we 4u gereden en zijn we gaan overnachtem in een motel. Was wel fijn dat we de volgende dag dan nog maar een uurtje hoerde te rijden. Begin van de middag kwamen we aan in Phoenix en waren dichtbij een honkbalstadion wat drum bezocht werd. We hoorde toen dat er met 5 minuten een wedstrijd zou zijn. We besloten toen naar de wedstrijd te gaan en dat was een leuke beleving. S'Avonds lekker uiteten geweest en heerlijk wat biertjes gedronken bij het restaurant. Nu de tweede dag in Phoenix zijn we een berg op gereden wat vol met cactussen staat. Hier lekker even een stukje kunnen hiken. Sven wilde graag paardrijden dus die is met een tocht mee. Waardoor ik nu de tijd kan nemen voor een verslag. Want paardrijden gaat roel natuurlijk niet doen. Wat ook wel geinig is om te vertellen. Was even een plasje aan het plegen in de natuur en hoorde toen ik teruh liep wat geluid. Was ik 10cm verwijderd van een slang. Dat was even schrikken maar wel weer mooi voor het verhaal. De slang was banger als ik want die was al gevlogen toen ik me camera wilde pakken. Je hebt hier veel soorten cactussen de meeste zijn tussen de 1 en 5 meter hoog. Het is erg droog en totaal niet vochtig. Maar dat is normaal voor een woestijn. Verdere info. Ik ben al enorm bruin. Verder weet ik even niks spannends meer te vertellen. Wel ga ik nog op zoek naar een schietschool en buggy rijden in de valley. Dat staat nog wel op mijn lijstje om te doen. Er schijnen ook hike tochten te zijn dat je met een gids de bergen in gaat en slangen en andere beesten gaat opzoeken die hier leven. Hebben dus nog wel even wat te doen. Ik hou jullie op de hoogte als we weer verder gaan touren. Groetjes!

De volgende dag

Schieten! Dit was een enorme gave ervaring. We gingen s'ochtends vroeg naar een schietbaan waar ze veel guns verkochten maar waar we zelf ook mochten schieten. Super gaaf. Later zijn we doorgereden naar een bekend park en vervolgens naar ons motel gereden om dingen uit te zoeken om naar de Grand Canyon te gaan. Want daar gaan we morgen vroeg naar toe vertrekken!

• 09 April 2016 - 08:55

Mieke :

Ha Roel, wat een mooie belevenissen. Schitterend die cactussen en woestijn en slangen zo te ervaren, leuk om te lezen . Grand canyon lijkt me ook prachtig ,ik zie de foto's dan wel graag weer tegemoet komen. Tot schrijvens . Kus

• 09 April 2016 - 11:27

Lyda:

Hoi Roel,
    Weer een geweldig verslag, zo leuk om te lezen. Slang brrrrr. Die "kak tussen" (grapje van jou) zulke hoge, lijkt me echt indrukwekkend. Foto's?! Groetjes en liefs van mij.