Santa Barabara tot San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu Santa Barabara tot San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu

Santa Barabara tot San Diego

Door: Roel van Hoff

Blijf op de hoogte en volg

31 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Het duurde even voordat ik kon schrijven want ik was nogal druk..
Zoals ik eerder schreef zouden we naar Santa Barabara gaan. We hebben daar een aantal dagen lekker op een camping gezeten. Het is een mooie badplaats met een leuk strand. Ik heb daar met een local schoenmaker gepraat en hadden het er over waarom mensen met warm weer toch hun schoenen laten maken. (Want daar is het altijd zomer) je hebt er ook een wijk op een berg waar vooral veel bekende mensen wonen en mensen met meer dan 5m op hun rekening. Was wel leuk om doorheen te rijden. Later hebben we ook onze surfles genomen in Santa Barabara. Na drie golfen kon ik al staan dus was een leuke ervaring!

Nadat we uit gekeken waren gingen we naar de meest bekende plek van California.. "Los Angeles" wauw wat een geweldige stad. We zaten in het ouder huis van acteur en commedy series Eddie Rochester. Een groot hostel wat goed verzorgt was. Veel mensen leren kennen met bijzondere verhalen. Waardoor je toch wel steeds meer inziet hoe blij we mogen zijn dat we elkaar zoveel mogen zien in Nederland. En dat onze familie zo goed hecht is. Je begint steeds meer waardering te krijgen voor je eigen land en de mensen om je heen. Ook vooral nadat ik hoorde dat een bekende van me na het stappen tussen een trein is beland en met geluk mag spreken dat die er nog is en beide benen nog heeft waarvan eentje waarschijnlijk nog te redden is (Staat vast ook in de krant) Verder hebben we een leuke tijd gehad in LA zoals de bekende straat met de walk of fame hebben we doorgelopen. Ook hebben we een bustour gedaan door Beverly Hills en zijn door wijken gereden waar de bekende celeberty's wonen. Nadat we alles wel zo'n beetje hadden gezien zijn we naar Venice gegaan. Een van de meest bekende stranden van de wereld Venice Beach. Een enorm leuk strand waar allerlei sporten te doen zijn zoals basketbal, tennis en skaten en je hebt natuurlijk het bekende Muscle Beach waar Arnold ook trainde. Erg gaaf strand. We zijn hier meerdere dagen geweest. De laatste dag ben ik s'ochtends vroeg me bed uit gegaan en ben ik alleen midden door LA wezen rijden om naar de meest bekende schoenmaker in town te gaan. Leuke leerles om er even binnen geweest te zijn. Dit bedrijf maakt voor de meest bekende en rijke mensen schoenen. Ze waren ook geïnteresseerd in mijn werk en vroegen zelfs naar een bepaalde reparatie van mij hoe ik die zolen zo voor elkaar kreeg. Dat was wel grappig. Later zijn we doorgereden naar Palm Springs waar we nu verblijven. Zijn hier de Mount San Jacinto state park op geweest op 3km hoogte. Enorm gaaf gebied waar je eeuwige sneeuw hebt. De dag erna (vandaag) zijn we naar national park Joshua tree geweest waar je door een woestijn rijdt en cactussen tegen komt. Voor mij niet heel bijzonder want ik zie wel eens vaker ergens kak-tussen. Vanavond weer lekker de jacuzzi in bij ons motel en gaat onze trip morgen weer verder via de west kust richting San Diego.

San Diego
Aankomst: 29-3-16

Aangekomen in San Diego een mooie camping waar veel te doen is en naast het strand zit. Uiteraard s'avonds weer mensen leren kennen in de jacuzzi. We werden gelijk uitgenodigd om bij die mensen om een kampvuur te zitten. Was erg gezellig. De volgende dag zijn we naar San Diego stad gegaan. We dachten dit word een leuke dag. Maar dit was een van mindere dagen hier Amerika. We reden de kust af van San Diego en kwamen op een eind waar je moet keren. Maar... Je kan ook rechtdoor rijden een helicopter army base op. Maar dat wilde we natuurlijk niet. Wat gebeurde er. We werden geroepen of we wilde komen. Dus wij rijden tot het loket en doen het raam open en we boos horen: PASPOORTEN. Dus wij zeggen we willen alleen keren we willen hier niet heen. Opnieuw: PASPOORTEN. Wij ons legitimeren. Werd het paspoott even ingenomen en werden begeleid naar een speciale parkeerplaats. Een soldaat hield ons continue in de gaten en moesten een half uur wachten voor goedkeuring. Ze wisten onderhand al dat we alleen wilde keren maar trokken ze niks van aan. Uiteindelijk zagen ze dat ons paspoort clean is en mochten we vertrekken. Denk je alles gehad te hebben en gingen we lekker skimboarden op het strand. Rijden we terug naar de camping.. Band lek! Zelf kregen we het niet voor elkaar dus we belde de amerikaanse anwb. Die helpen je vier keer gratis in een jaar dus komt goed van pas. We werden geholpen maar een bepaalde beveiligingssleutel voor tegen het stelen zit niet bij ons pakketje. Zat maar een ding op en dat was de autoambulance op. Werden we door die zelfde meneer 2 miles verder gereden naar een auto garage. Vandaag word die gemaakt en eind van de dag zou die klaar zijn (denken ze) we wachten het af. Zo heb je nog eens leuke verhalen voor later. Vandaag 31-3-16 maar eens zien wat de dag te brengen heeft.

  • 31 Maart 2016 - 20:14

    Roderik :

    Leuk verhaal Roel! Mooie grap ook van Joshua tree!

  • 31 Maart 2016 - 20:27

    Lyda:

    Jullie hebben de afgelopen tijd veel gezien en doen echt leuke dingen! Surfen echt geweldig! Eeuwige sneeuw, hoogte 3km, ook heel bijzonder lijkt me. Het meest spannende is toch wel dat gedoe bij the Army lijkt me. Met de auto komt t vast wel goed. In ieder geval een heel fijne dag in San Diego (is toch ook daar en in de omgeving, een soort van surfparadijs?). Het was weer een heel leuk verslag om te lezen en ik kijk alweer uit naar het volgende. Liefs van mij!

  • 31 Maart 2016 - 20:35

    Mieke:

    Leuk verhaal Roel, ik heb er weer van genoten!

  • 31 Maart 2016 - 20:44

    Marieske:

    Wauw, wat maak jij mooie dingen mee.
    Leuk geschreven!
    Succes met je auto, zo maak je nog eens wat mee, idd leuk voor later.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Amerika

.

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2016

Laatste verslag

04 Mei 2016

National parken tot Los Angeles

18 April 2016

National parken part 1

09 April 2016

San Diego en Phoenix

31 Maart 2016

Santa Barabara tot San Diego

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 1458

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2017

Amerika

Landen bezocht: