National parken tot Los Angeles - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu National parken tot Los Angeles - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Roelvanhoff - WaarBenJij.nu

National parken tot Los Angeles

Door: Roel van Hoff

04 Mei 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Eindelijk dan weer een keer een verslag

Het duurde dit keer wel heel erg lang maar het kwam er steeds even niet van.
We hebben ondertussen enorm veel gezien en zitten voor ons gevoel al op ons einde
Laat ik beginnen waar we de vorige keer geëindigd zijn.

The rocky mountens

Een enorme grote berg wat mooie natuur heeft. We hebben mooiere dingen gezien maar de moeite waard om gezien te hebben. Er liep een hele kudde elken dat was wel heel erg grappig om te zien. Onze route ging door een groot wintersportgebied dus we zagen onderweg mensen skiën en snowboarden.

Yellowstone

Het magische park.
Wat heb ik hier genoten.
Je komt aan bij het loket om me aan te melden voor het park en vanaf dan zit je midden in een dierentuin. Nog geen tien minuten rijden en de eerste kudde bizons zijn gespot. Heel bijzonder om die opeens te zien natuurlijk. Later werd het normaal omdat je continue tussen de kudde bizons terecht kwam met je auto. Een keer drie meter oog in oog gestaan met een bizon die midden op het looppad stond. Zo gaaf. Om bij de dieren te blijven hebben we ook ijsvogels gespot, roofvogels, enorme zwarte kraaien, een ras wat bij de wolven soort hoort, elanden, elken, herten en vast nog meer maar wat ik even niet meer weet. En ojaa.. Ook hebben we beren gespot! Verder staat yellowstone bekend om de geisers die gevuld zijn met kokend water. Om een bepaalde tijd koken sommige zo hard dat het water meters de lucht in spuit. Heel bijzonder heb het ook op film staan vanaf het begin dat het begon. Het kamperen is hier helemaal back to basic. Geen stroom alleen een toilethuisje en daar moet je het mee doen. En een paar dieren die snachts natuurlijk over de camping lopen. Daarom moest je toilettas en al je eten in voedselboxen want anders heb je een beer in je auto zitten. Dat was toch even anders dan in een voortent liggen in frankrijk met je ouders. Wat ook opviel en mooi was is de maan. Omdat je midden in de natuur zit zonder stad licht heb je snachts genoeg licht van de maan. Hij is ook super scherp. Vooral met volle maan om 00:00u. Na yellowstone zijn we salt lake city gegaan.

Salt lake city
Leuke plaats om gezien te hebben. Ooit in 2002 zijn hier de olympische winterspelen geweest. Verder staat salt lake bekend om het geloof waar ze veel geld in gestopt hebben met kerken etc. Meer dan dit was hier eigelijk niks te doen dus zijn we snel door getrokken.

Zion national park

Regen regen bewolking en regen. En behoorlijk koud. Even een snelle hike gemaakt door een klein deel van het park en snel doorgereden naar iets waar we enorm naar uit keken wel eens waar;

Las Vegas

Van de national parken naar een misschien wel miljarden stad.
Ze zeggen dat als je in amerika komt dat je new york gezien moet hebben. Maar vegas moet je toch ook zeker weten gezien hebben. War hier vergokt word is enorm. Vegas is een lange grote strip die zo ontworpen is dat je niks mist en elk gebouw in komt. Het staat vol met hoge luxe hotels. Elk hotel heeft zijn eigen thema en is met weer wat gekker dan het ander. Elk hotel heeft een basis van begane grond met gokkasten en speeltafels. Vooral thema's als venetie, rome en new york waren heel leuk om te bezoeken. Je bent binnen maar het lijkt buiten. Zo gaaf. Buiten dit kun je hier ook heel goed shoppen als je goed gewonnen hebt met gambling. Zo zitten er circa 20 gucci winkels. Niet te vergeten zijn we ook op de hoge toren geweest van vegas en je raad het al.. We hebben ook de attracties gedaan. Zo hang je in een soort kermis draaimolen aan een gebouw met een enorme diepte onder je en uitzicht over heel vegas haha. En ook deed ik de shuttle waar je in kon zitten en je als waren het gebouw laat afvallen. Ook wel geinig haha

Death valley

Een national park die ik nog graag wilde zien. Het werd niet zo warm dus besloten door death valley te rijden richting yosemite national park. In death valley heb je niks dus ik heb er ook weinig tekst voor. Grote vlaktes en mooie bergen om je heen. Leuke route om gereden te hebben.

Yosemite

Dit park is behoorlijk bekend en ook heel groot. Zo kozen wij om naar de kern van het park te gaan en daar wat hoogte punten te bekijken. Een aantal mooie foto's kunnen schieten en daarna waren we eigelijk wel weer uitgekeken. We wilde de grote bomen nog graag zien dus zijn we doorgereden naar sequoia national park. Dit ligt tegen yosemite aan. Hier kwamen we maar voor een ding 'the general sherman' ook wel bekend als de grootste boom van de wereld. Naja en als je zo'n boom ziet staan moet je hem natuurlijk ook even geknuffeld hebben. Hij was overigens 11 meter breed dus genoeg houvast. After that

West coast customs

Ons park avontuur zat er op en besloten terug te gaan naar ons thuis basis Los angeles. Met geluk zat west coast customs op de route en dat is wel even iets wat je gezien moet hebben als man zijnde. West coast maakt voor de meest bekende celebs uit heel de wereld auto's op maat en naar wil van de klant. Ook hebben ze hun eigen tv show op MTV wat al jaren opgenomen word. We kregen een prive rondleiding en hebben flink genoten om het even te mogen zien. Daarna zijn we doorgereden naar een hostel in los angeles. Drie nachten hadden we geboekt maar het voelde behoorlijk massaal dus besloten terug te gaan naar hostel rochester waar we al eens eerder hebben gezeten. Hier kunnen we zelf koken. En heb je een goed ontbijt en een fijn verblijf en dat voor 20 box the day. Dat ka behoorlijk cheap dus dat is heel fijn. We willen hier anderhalve week zitten en dan weer de highway 1 rijden naar san jose. De auto staat op craglist en als we hem niet verkocht krijgen dan verkopen we heb in san jose. Zo kunnen we optijd de auto lozen en zitten we optijd in san francisco want ik mag me vlucht natuurlijk niet missen want wil veel ste graag me nichtje zien. Kun je het nog heel even ophouden stella??

• 04 Mei 2016 - 08:35

Lyda:

Hoi Roel
    Weer een geweldig verslag. De video van die brede bomen is heel indrukwekkend en bijzonder! Fijne dagen in
    L.A. en tot horens! .

• 04 Mei 2016 - 09:48

Stella:

Heey Roel, super gaaf verslag weer!
    Ik denk dat je nichtje wqcht totdat jij thuis bent. Ze maakt iig nog geen aanstalten om eraan te komen....
    Geniet van jullie laatste weken daar. Goed uitrusten en veel slapen want als je terug komt zal die kleine je af en toe wel uit je slaap houden

• 04 Mei 2016 - 10:29

Mieke:

Ha Roel, weer genoten van je verslag , leuk geschreven . Wat heb je veel moois gezien . Super. Geniet van de laatste weken

• 05 Mei 2016 - 09:06

Jan Antony:

He roel weer leuk verslag.vette auto's daar bij WCC. Geniet ervan de laatste weken.